( لوگو یا آرم ، آرم نشانه یا علائم تصویری، لوگوتایپ یا علائم نوشتاری )
شما به چه چیزی نیاز دارید؟
انتخاب یک طرح مناسب برای یک هویت تجاری یک قدم اساسی در توسعه یک تجارت است. هنگام بیان خلاصه و یا توضیح اولیه برای سفارش دادن چنین کاراساسی، مهم است که در هنگام توصیف الزامات سفارش خود، خاص فکر کنید.
چه در یک آژانس تبلیغاتی کار کنید و چه شغلی دیگر، ایده خوبی است که قبل از سفارش پروژه خود، نمونه هایی از طرح های مشابه و توضیحات هرچه بیشتر در زمینه شغل و یا پروژه را به طراح ارائه دهید. این راهکار به ارائه بهترین ایده در پروژه شما کمک خواهد کرد.
ایده خوب دیگر تهیه چکیده ایی از ویژگیهای پروژه و خط کشیدن زیر بعضی از قسمتهای مهم آن است (بالا و پایین کردن طرح)؛ با این روش، توصیف دقیق آسانتر می شود، و اطمینان پیدا خواهید کرد که ایده شما هدر نمی رود و از ایجاد تعداد بیشماری ایده های نامناسب جلوگیری می کند. بنابراین برای کسانی که کار آنها مرتبط با طراحی لوگو می باشد، در این مطلب اصطلاحاتیست که ممکن است مفید باشد.
آرم
یک آرم صرفاً نوعی طرح است که یک شرکت، برند یا فرد برای انتخاب نمایندگی خود انتخاب می کند. اصطلاح “لوگو” یا آرم لزوماً آنچه را که ممکن است از مفهوم پروژه به نظر برسد کم نمی کند، گرچه عقل حکم میکند که باید به نوعی مربوط به برند مورد نظر باشد و از نظر طراحی به این نکته توجه شود که قرار است در انواع سایزهای مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. نحوه ساخت و عناصری که در لوگو گنجانیده می شود بسته به هدف، متفاوت است.
در اینجا سه نوع اصطلاح وجود دارد که مربوط به طراحی لوگو است و به اختصار توضیح می دهیم.
آرم نشانه
« آرم نشانه » به تصویر یا نمادی اشاره دارد که نشانگر یک برند است و معمولاً نام آن شرکت را درج نمی کند. و حاوی المانهای تصویری می باشد. این نسخه از مزیت خلاقیت فوق العاده ای برخوردار است و می تواند یک هویت بصری بسیار قوی برای یک شرکت ایجاد کند. با این تعبیر، این ریسک را نیز دارد که نام شرکت را درج نمیکند، بنابراین معمولاً یک « آرم نشانه » برای کسب و کارهایی که قبلاً جز برندهای بزرگ بودند و دارای هویت برند مستقل هستند مناسب ترین است. « آرم نشانه » اندروید و پپسی هر دو از برندهای بسیار قابل تشخیصی دارند.
لوگوتایپ
لوگوتایپ یا علائم نوشتاری، که به عنوان “علامت کلمه” نیز شناخته می شود، نوعی نام تجاری است که به عنوان آرم طراحی می شود. مزیت آن مشخص است، بلافاصله یک نام تجاری را با هویت بصری مرتبط می کند و جای زیادی برای سردرگمی برند نمی گذارد. این امر نقطه شروع خوبی برای مشاغل جدید است. با این وجود ممکن است فضای خلاقانه کمتری را برای طراح باقی بگذارد که برند را بصری نشان دهد، این می تواند یک مشکل باشد، به خصوص اگر نام تجاری مخاطب را روشن نکند که این برند چه کاری انجام می دهد.
یک لوگوتایپ معمولاً کاملاً محافظه کار به نظر می رسد، که باعث محبوبیت بیشتر آن در بخش های مختلف شود. از طرف دیگر، این فرم ممکن است برای افراد حرفه ای و خلاق مناسب نباشد. یکی از معروفترین آرم ها می تواند فیس بوک باشد.
لوگوی ترکیبی
علامت ترکیبی همان چیزی است که به نظر می رسد ترکیبی از لوگوتایپ و علائم تصویری می باشد. این امر باعث می شود طراحان، آزادی های بیشتری داشته باشد و بتوانند در طراحی لوگوی یک برند، خلاقیت بیشتری داشته باشند، در عین حال اطمینان حاصل شود که نام شرکت با آن در ارتباط است. این ترکیب برای مشاغل جدید مناسب است. صاحب یک نام تجاری یا برند، حق این را دارد که انتخاب کند که یک علامت ترکیبی یکپارچه به معنای ترکیبی از متن و تصویر داشته باشد. مانند آرم های Starbucks یا Adidas یا McDonald’s یا VW که هر کدام دارای لوگو و لوگوتایپ جداگانه است و هر کدام به تنهایی یک علامت ترکیبی مستقل است.
یک علامت ترکیبی یکپارچه که ترکیبی از لوگوتایپ و نشانه تصویری می باشد، یک هویت و نام تجاری بسیار قوی را نشان می دهد، در حالی که علائم مستقل مانند آرم یا لوگوتایپ به تنهایی می توانند انعطاف پذیری بیشتری را در برنامه های خود ارائه دهند، بنابراین ممکن است اجازه دهد تا آرم بیشتر از خط کرسی پایین بیاید. این امر فرصتی را برای ایجاد یک هویت تصویری موفق تر هنگامی که تبدیل به یک آرم تجاری می شود به خود می گیرد.
یک هویت بصری اصولی و محکم می تواند راه زیادی برای کمک به موفقیت شما در یک تجارت را طی کند، بنابراین اطمینان از اینکه کدام نوع آرم به بهترین وجه نیازهای استراتژیک یک برند را برآورده می کند بسیار مهم است. در طی مسیر خود برای رسیدن به یک تجارت موفق، انتخاب های بسیاری را انجام می دهید.
با سلام، مطلب مفیدی بود
لطفا در خصوص تفاوت آرم و لوگو هم مطلبی ارائه دهید.
به نظرم برای دانشجویان گرافیک مثل من مفید باشد.
با تشکر ، زهرایی